Skoetje Kabouters

De wet:

Een kabouter is klein

Een kabouter is fijn

Een kabouter maakt veel plezier

En daarom zijn wij hier. 

Roxanne Janssens (takleidster):
 04 72 23 23 52

Rune Abts
0497/33 77 81

Nina Rademakers
04 72 74 10 08

Emma Geyskens: 
04 74 18 83 19

Jochen Anné: 
04 74 20 34 31

Of bereik ons allemaal te samen met een mailtje naar kabouters@scoutsboutersem.be

Je neemt best elke vergadering je eigen drinkbus mee!
SCOUTSHEMD VERPLICHT bij elke vergadering!!


Skoetjes maart

zaterdag 21/03 (14u-17u): stage leiding in spé

Liefste Kabouters,

Dit weekend komt de jin is oefenen of ze wel klaar zijn voor leiding te worden. Ze hebben een superdepuper spel voorbereid. Jullie komen toch?

zaterdag 28/03 (14u-17u): geen vergadering

Helaas is er dit weekend geen vergadering. De leiding trekt er zelf een weekendje op uit.



Skoetjes april

zaterdag 04/04 (13.15u-17u): snoepverkoop

Dag liefste Kabouters,

Vandaag trekken we samen naar Leuven om onze kas wat te spijzen. We gaan in de drukste winkelstraat van Leuven onze overheerlijke snoepjes verkopen. Samen zorgen we ervoor dat we op kamp het lekkerste eten kunnen eten en de leukste activiteiten kunnen doen. We spreken af aan het station van Vertrijk om 13.15h! De trein vertrekt om 13.33h, dus zorg dat je op tijd bent. We komen terug in Vertrijk aan rond 17h. Doe allemaal je scoutshemd aan.

zaterdag 11/04 (14u-17u): Paashaas waar ben je nu?

Een week na het leukste feest van het jaar is Jean de paashaas verdwenen. NEEE, HOE KAN DAT! Heeft Roxanne hem toevallig opgesloten in haar kamer? Of heeft Nina hem proberen te vangen? Wie o wie heeft de paashaas? Willen jullie hem helpen zoeken?

Tot dan!

zaterdag 18/04 (14u-17u): leidingswissel

Liefste Kabouters,

Deze week gaat een (voor jullie) totaal onbekende leidingsploeg het van ons overnemen. Komen jullie ons achteraf vertellen of ze al dan niet beter waren als ons 😉 ?

zaterdag 25/04 (14u-17u): afval – opruim – actie

Liefste Kabouters,

Deze zaterdag doen we als scouts een goede daad. Ons milieu kreunt van de overmaat aan afval en alle kleine beetjes helpen. Samen gaan we met héél de scouts op pad om Boutersem een beetje meer afvalvrij te maken. Komen jullie toch ook hé?!



Skoetjes mei

zaterdag 02/05 (14u-17u): vergadering

Voor de laatste ‘normale vergadering’ van het jaar staat er een insaaanneee spel op het programma, en geloof ons: dit wordt legendarisch, dus zorg dat je erbij bent om een geweldig jaar nog geweldiger te kunnen afsluiten!

zaterdag 09/05 (13u-17u): uitstap

Liefste Kabouters,

Wat is het jaar toch weeral gevlogen. Ik herinner het nog alsof het de dag van gisteren was dat ik het eerste skoetje voor jullie schreef. Nu, een aantal maand later, moeten we weeral bijna afscheid nemen van elkaar. MAAAR, voor dat afscheid gaan we toch nog een aantal leuke dingen doen. OFNIET?! We beginnen met op deze zaterdag naar het provinciaal domein in Kessel-Lo te gaan voor een namiddag vol plezier, spelletjes en ravotten met heel kleinkamp.

 Praktische info:

We spreken af om 13u aan parking 4 van het park (in de Domeinstraat). Om 17u mogen jullie de leden daar opnieuw komen ophalen. Mocht het niet lukken om je kabouter zelf te brengen of op te halen, dan kan er natuurlijk altijd gecarpoold worden met andere ouders of leden.

Wat nemen de leden best mee?

Drinkbus

Zonnecrème

Petje of zonnehoed

Zwemkledij en handdoek (er is een klein waterspeeltuintje aanwezig)

scoutssjaaltje

Een vieruurtje wordt voorzien door de leiding, dus dat hoeven de leden zelf niet mee te nemen.

Wij kijken er alvast enorm naar uit! Tot zaterdag!

zaterdag 16/05 (14u-17u): 8 – takkenspel

Als knaller op het einde van dit fantastisch leuke jaar spelen we met de hele scouts samen het grote 8‑takkenspel!

Na de vergadering voorziet de leiding bovendien een overheerlijke BBQ waar jullie allemaal meer dan welkom zijn. Volgens meerdere gerenommeerde BBQ‑vaders zit die écht dik in orde, dus twijfel niet en neem je lekkerste stukje vlees en je beste BBQ-gerief mee. Vuur en lekkere sides voorzien de leiding! Smullen gegarandeerd.

Bedankt kabouters voor het geweldige jaar en hopelijk zien we jullie talrijk op kamp!

xxx jullie favoriete leiding,

Rune, Bochel, Memma, Nina en Roxanne

vergeet je zeker niet in te schrijven via volgende link: https://docs.google.com/…/1FAIpQLScsl32Ut…/viewform

linkje van het evenement: https://www.facebook.com/events/964833869410875?active_tab=about&locale=nl_NL



Kamp: 2 – 8 juli



Alle foto’s van activiteiten doorheen het jaar kan je terugvinden in de Facebookgroep Foto’s Scouts Boutersem