Akabe

Lid worden?

Ben jij nieuw bij de akabe? Schrijf je dan bij ons door een mailtje te sturen en we nemen contact met je op! (ps: het lid worden formulier op deze website werkt niet voor de akabe).

Lidgeld 2023-2024
Het lidgeld van dit jaar bedraagt 60 euro, dit bedrag wordt rechtstreeks overgeschreven naar Scouts en Gidsen Vlaaderen en zorgt ervoor dat iedereen goed verzekerd is. Daarom vragen wij jullie om dit bedrag zo snel mogelijk over te schrijven naar BE43 7360 6088 0601 met als mededeling de naam van je kind. Moest dit bedrag een drempel vormen laat dan zeker iets weten via mail, dan kunnen wij verminderd lidgeld aanvragen voor je kind.

Individuele Steekkaart

De individuele steekkaart (vroeger medische fiche) is van uiterst belang voor ons als leiding. Zo weten wij namelijk wat uw kind kan en mag en wat niet. Mogen wij u daarom vragen om deze zo snel als mogelijk en zo volledig mogelijk in te vullen. Dit doe je door te surfen naar: https://groepsadmin.scoutsengidsenvlaanderen.be/. Hierop kan je al je gegevens, inclusief de individuele steekkaart aanpassen. Ben je hier nog nooit eerder op aangemeld, dan dien je eerst een account aan te maken aan de hand van het lidnummer van je zoon/dochter. Dit lidnummer kan je vinden op je lidkaartje of kan je even aan ons vragen en dan mailen wij je lidnummer door. Ben je nieuw bij de akabe? Schrijf je dan eerst in zoals hierboven beschreven! Wanneer deze inschrijving rond is, krijgen wij je lidnummer te zien en mailen wij dat naar jullie door.

Akaberen lied

Akaberen, lekker spelen

O dat was een wonder

't was een wonder, bovenwonder

dat die beren spelen konden

Hi hi hi, ha ha haa

Ik stond erbij en ik brulde na

AWRRRRR

Avondlied

Het avondlied (steeds in gebedshouding):

O Heer, d'avond is neergekomen,
de zonne zonk, het duister klom.
De winden doorruisen de bomen
en verre sterren staan alom...
Wij knielen neer om u te zingen
in 't slapend woud ons avondlied.
Wij danken u voor wat we ontvingen,
en vragen, heer, verlaat ons niet!

Scouts en Gidsen knielen wij neder,    (hier gaan we door de knieën)
door de stilte weerklinkt onze bé bé bé bé bé bé  (hier komen we weer recht)
Luist'rend fluist'ren kruinen mee
en sterren staren teder.
Geef ons Heer, zegen en rust en vree

SKOETJE

Maart

09/03: 14u - 17u Het Meesterlijke Merckx spel!

Huh Merckx? Wat is dat? De weekendbrief kan al een tipje van de sluier oplichten! Vandaag leren we de Merckxen kennen!

23/03: Helaas Pindakaas, geen vergadering.

De hele leidingploeg is dit weekend op teambuildingsweekend, we zien jullie graag terug op ons weekend!

06/04 - 07/04: Boerderijweekend!

/sites/scoutsboutersem.scoutsgroep.be/files/wysiwyg/2023/weekendbrief-akabe-boerderij.pdf

20/04: 13h-17h Provinciaal domein!

Vandaag maken we het provinciaal domein van Kessel-Lo(co) onveilig! Denk aan massa's glijbanen, speeltuigen en andere leuke dingen! We spreken af op het kerkplein om samen te carpoolen!

Mei

04/05: 14u -17u Een goei spel!

Voelen jullie die tinteling in de lucht? Het kamp nadert met rasse schreden! Om ons daar optimaal op voor te bereiden spelen we vandaag nog is een goei deftig spel!

18/05: Uitstap (details later)

Het is helaas alweer de laatste vergadering van het jaar :(. Maar niet getreurd, we sluiten af met een klepper van jewelste. We gaan namelijk op uitstap!

Kamp: 1 - 3 juli: #hype